چهارشنبه ۱۰ تیر ۱۳۸۸ - ۱۷:۰۸
۰ نفر

میشیگان: پسر جوانی که در زندان حبس بود از کتابخانه زندان سرقت کرد. این در حالی است که این جوان 25 ساله به اتهام سرقت دستگیر شده بود اما رایانه کتابخانه زندان را سرقت کرد.

به گفته قاضی دادگاهی که او را به 6 ماه حبس مضاعف محکوم کرده این یکی از نادر‌ترین مواردی است که تا کنون مشاهده کرده است.

قاضی دادگاه به خبرنگاران گفت: تا کنون در سابقه فعالیتم به چنین موردی برخورد نکرده بودم که یکی از زندانی‌ها دستگاهی به این بزرگی را بردارد و با وجود اینکه می‌داند دوربین‌ها او را زیر نظر دارند، آن را به درون سلول خودش ببرد. این جوان به قاضی گفت که بیش از وقتی که در کتابخانه برای او در نظر گرفته شده به رایانه نیاز دارد و به همین دلیل آن را سرقت کرده است.

قتل رئیس برای حفظ شغل

مادرید: روزنامه‌ها گزارش دادند که یک کارمند، فردی را برای به قتل رساندن رئیسش استخدام کرده بود تا بتواند از اخراج خود جلوگیری کند. پلیس اخیرا مردی را به اتهام قتل یک مرد میانسال دستگیر کرده است.

این مرد در بازجویی‌های اولیه اعتراف کرد که توسط کارمند یک شرکت برای به قتل رساندن رئیس آن موسسه اجیر شده است. به دنبال اعتراف این مرد جست‌وجو‌ برای پیدا کردن کارمند شرکت آغاز شد و سرانجام او به دام پلیس افتاد.

وی به پلیس گفت، چندی پیش مشاجره سختی با رئیس داشتم و او مرا به اخراج تهدید کرد. وی افزود: از آنجایی که موقعیت شغلی‌ام در خطر بود و از سوی دیگر هیچ منبع درآمدی نداشتم تا بتوانم پس از اخراج مخارج زندگی خود و خانواده‌ام را تامین کنم، تصمیم گرفتم با پس‌اندازی که داشتم یک قاتل استخدام کنم و رئیسم را از بین ببرم. دادگاه قاتل و کارمند شرکت را به مجازات سختی محکوم خواهد کرد.

پیرمرد با دل و جرأت

لندن: پیرمرد 72 ساله‌ای که در سال‌های جوانی‌اش یک بوکسور حرفه‌ای بود توانست با اتکا به این حرفه جانش را نجات دهد. این پیرمرد تا چند سال قبل به عنوان نگهبان زندان مشغول به کار بود و در طول این سال‌ها با انجام تمرینات ورزشی قدرت بدنی‌اش را حفظ کرده بود. چندی پیش حضور یک سارق در خانه‌اش موجب شد که وی بار دیگر به یاد روز‌های جوانی بیفتد.

این مرد در حال تماشای تلویزیون بود که ناگهان مردی که چاقو در دست داشت شیشه پنجره اتاق را شکست و وارد ساختمان شد. مرد مهاجم که در حالت عادی نبود، با چاقو پیرمرد را تهدید کرد و وی دریافت چاره‌ای جز مبارزه با او ندارد.

به همین دلیل دست راستش را مشت کرد و چنان ضربه‌ای به صورت سارق کوبید که فرصت کوچک‌ترین عکس‌العملی نداشت و نقش بر زمین شد. به گفته این پیرمرد با اینکه او انسان خشنی نیست اما برای حفاظت از جانش چاره دیگری نداشته است.

تلفن‌های دوست‌داشتنی

نیویورک: تازه‌ترین تحقیقات نشان می‌دهد که برای بسیاری از افراد نداشتن تلفن همراه یا استفاده نکردن از آن یک کابوس است. کارشناسان در جریان این تحقیقات به این نتیجه رسیده‌اند که 33 درصد از افراد حاضرند برای یک هفته تلویزیون تماشا نکنند اما حتی یک لحظه هم از تلفن همراهشان جدا نشوند.

گفتنی است که 14 درصد از افراد شرکت‌کننده در این تحقیق گفته‌اند که دندان ‌کشیدن برایشان ساده‌تر از ترک تلفن همراهشان است. از سوی دیگر 11 درصد از این افراد هم اعلام کرده‌اند که یک هفته بدون نان و برنج، آری اما یک هفته بدون تلفن همراه، هرگز.

در این بین 37 درصد هم از علاقه وافر خود به ارسال پیامک سخن گفته‌اند و تاکید داشته‌اند که به جای مکالمه‌ با تلفن همراه، ترجیح می‌دهند برای مخاطبانشان پیامک بفرستند. به هر حال روز به روز به تعداد معتادان به تلفن همراه افزوده می‌شود.

کد خبر 84693

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز